Datum
18/11/2024 - 21/11/2024
Ganztägig
Kalender-Import: iCal

Veranstaltungsort
ETC Trainingscenter
Modecenterstraße 22, 1030 - Wien




– Microsoft 365 und Microsoft Teams

– Grundkenntnisse zu Netztechnologie, Telekommunikation, Audio- und Bildübertragung

– Grundkenntnisse zu Identitäts- und Zugriffsverwaltung

Dieser Training ist darauf ausgelegt, den Teilnehmer*innen das Wissen und die Fähigkeiten zu vermitteln, um technische Fachkraft für Kommunikationssysteme für die Zusammenarbeit zu werden. Die Teilnehmer*innen sollten mit den Grundlagen der Technologien für Netzwerke, Telekommunikation, Audio- und Bildübertragung, Besprechungsräume, Identitäts- und Zugriffsverwaltung und mit Microsoft Teams vertraut sein.

Sie sammeln praktische Erfahrungen mit dem Konfigurieren und Bereitstellen von Microsoft Teams Telefon, Besprechungen und zertifizierten Geräten, einschließlich Microsoft Teams-Räume und Surface Hub. Der Kurs behandelt auch die Verwaltung und Überwachung von Teams Telefon, Besprechungen und zertifizierten Geräten mithilfe von Microsoft Teams Admin Center, PowerShell, des Pro-Portals für Microsoft Teams-Räume und des Anrufqualitäts-Dashboards.

Darüber hinaus wird im Training das Konfigurieren und Bereitstellen von Microsoft Teams Telefon mit PSTN-Konnektivität über Microsoft-Anrufpläne, Operator Connect, Teams Telefon Mobil und Direct Routing behandelt.

– Technische Fachkräfte für Kommunikationssysteme für die Zusammenarbeit sind verantwortlich für die Planung, Bereitstellung, Konfiguration, Wartung und Behandlung von Problemen mit Microsoft Teams Telefon, Besprechungen sowie persönlichen und gemeinsam genutzten Geräten, einschließlich Microsoft Teams-Räume und Surface Hub.

– Technische Fachkräfte für Kommunikationssysteme für die Zusammenarbeit verfügen über ein grundlegendes Verständnis von Netzwerk-, Telekommunikations-, Audio-, Bildübertragungs- und Konferenztechnologien sowie Identitäts- und Zugriffsverwaltung.

– Sie sind mit dem Verwalten und Überwachen von Teams Telefon, Besprechungen und zertifizierten Geräten über Microsoft Teams Admin Center, PowerShell, das Pro-Portal für Microsoft Teams-Räume und das Anrufqualitäts-Dashboard vertraut. Sie stellen Microsoft Teams Telefon mit PSTN-Konnektivität über Teams-Anrufpläne, Operator Connect, Teams Telefon Mobil und Direct Routing bereit und konfigurieren den Dienst.

– Technische Fachkräfte für Kommunikationssysteme für die Zusammenarbeit arbeiten mit Teams-Administrator*innen, Microsoft-Administrator*innen für Identität und Zugriff und Microsoft 365-Administrator*innen zusammen. Darüber hinaus können sie mit Besitzer*innen anderer Workloads zusammenarbeiten, einschließlich Anlagenmanager*innen, Netzwerktechniker*innen, technischen Fachkräften für Sicherheit, Geräteherstellern, Telefonieanbietern und von Microsoft zertifizierten Lösungsanbietern.

Introduction to Teams meetings and calling

– Overview of Teams meetings and events

– Overview of Teams Phone

– Overview of auto attendants and call queues

– Overview of Teams devices

Plan for Teams Phone

– Plan to deploy Teams Phone

– Plan for Teams Phone PSTN connectivity

– Determine license requirements

– Plan for Teams Phone devices

– Plan and design Teams Phone features

– Plan for voicemail

Plan for Microsoft Teams Rooms and Surface Hub

– Determine license requirements for Microsoft Teams Rooms and shared devices

– Understand differences between Microsoft Teams Rooms on Android and Windows

– Understand Microsoft Teams Rooms on Surface Hub 2S

– Understand and plan Teams Room accessories, components, and peripherals

– Understand Teams Rooms management options

Plan for Microsoft Teams Rooms and Surface Hub

– Determine license requirements for Microsoft Teams Rooms and shared devices

– Understand differences between Microsoft Teams Rooms on Android and Windows

– Understand Microsoft Teams Rooms on Surface Hub 2S

– Understand and plan Teams Room accessories, components, and peripherals

– Understand Teams Rooms management options

Plan and optimize network performance for Teams media

– Understand Teams network requirements

– Design network for media optimization

– Design and implement QoS

Configure and deploy Teams Phone

– Configure emergency calling for Teams Calling Plans

– Manage and configure Microsoft PSTN numbers

– Configure Operator Connect and Teams Phone Mobile

– Configure Teams Phone policies

– Create and manage Teams policies

– Configure Audio Conferencing

Configure and deploy Teams Phone with Direct Routing

– Design Direct Routing call flows

– Implement SIP trunking with Direct Routing

– Configure Emergency Calling for Direct Routing

– Extend Teams Direct Routing infrastructure

– Deploy and maintain a survivable branch appliance

Extend Teams Phone with additional services

– Understand how Teams interacts with additional services

– Configure compliance recording in Teams

– Configure and integrate a certified contact center in Teams

– Design and deploy voice bots in Teams

Manage meetings and events experiences

– Explore meetings and events in Microsoft Teams

– Configure meeting settings

– Create and manage meeting policies

– Configure audio conferencing

– Create and manage meeting templates and template policies

– Create and manage meetings customization policies

– Configure live events settings

– Create and manage live events policies

– Examine live events across Microsoft 365

Guided project – Create and assign Teams policies to meet business requirements in Microsoft Teams

Configure and manage voice users

– Enable users for Teams Phone

– Enable users for Direct Routing with Teams Phone

– Enable additional calling features for Teams Phone

– Enable users for Teams Phone Mobile

Configure auto attendants and call queues

– Design call flows for auto attendants and call queues

– Configure auto attendants and call queues

– Deploy a channel-based call queue

– Configure resource accounts

– Configure Microsoft 365 groups for voicemail

– Interpret call queue conference modes

– Interpret call queue routing methods

– Configure holidays for auto attendants and call queues

– Configure custom music on hold

Configure, deploy, and manage Teams devices

– Manage Microsoft Teams Phones

– Manage Microsoft Teams Room Systems

– Microsoft Teams Rooms management options

– Manage Surface Hub 2S devices

– Configure Microsoft Teams SIP gateway

– Manage Microsoft Teams displays

– Remote provisioning and sign in for Teams Phones

– Update Microsoft Teams devices remotely

– Manage Microsoft Teams device tags

Guided project – Prepare meeting room experiences

Monitor and troubleshoot Teams collaboration communications systems

– Diagnose and troubleshoot phone number assignment

– Diagnose and troubleshoot Teams client issues

– Diagnose and troubleshoot call failure and call quality issues

– Report on and troubleshoot Teams calls with Call Quality Dashboard

– Diagnose and troubleshoot Direct Routing issues

– Troubleshoot and monitor Teams devices

– Troubleshoot Teams meetings and calling

– Troubleshoot Teams Rooms devices

2.795,00

Kategorien